خدمات تلفن همراه
دسته بندی موضوعی احکام شرعی - نیت
نرم افزارهای رایگان تلفن همراه
بازی و سرگرمی
قرآن
مفاتیح
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
اوقات شرعی
مسائل شرعی
گنجینه معنوی
آشپزی
مناسبت ها
الحان قرآن
صحیفه نور امام خمینی ره
پنل عضویت
1-شك در نيت
وظیفه کسی که بعد از وقت نماز ظهر و عصر بداند نمازی خوانده ولی نداند به نیت ظهر بوده یا به نیت عصر
1182 - اگر بعد از گذشتن وقت نماز ظهر و عصر بداند چهار رکعت نماز خوانده ولی نداند به نیت ظهر خوانده یا به نیت عصر باید چهار رکعت نماز قضا به نیت نمازی که بر او واجب است بخواند.
2-نيت اجير در عبادت
نیت اجیر در هنگام انجام عبادت
1537 - اجیر باید خود را به جای میت فرض کند و عبادتهای او را قضانماید، واگر عملی را انجام دهد و ثواب آن را برای او هدیه کند، کافی نیست .
3-نيت تيمم
لزوم تعیین نوع تیمم در موقع نیت که آیا بدل از غسل است یا وضو
705 - در موقع نیت باید معین کند که تیمم او بدل از غسل است یا بدل ازوضو. و اگر بدل از غسل باشد، باید آن غسل را معین نماید. و چنانچه اشتباها به جای بدل از وضو، بدل از غسل ، یا به جای بدل از غسل ، بدل از وضو، نیت کند یا مثلادر تیمم بدل از غسل جنابت ، نیت تیمم بدل از غسل مس میت نماید، تیمم او باطل است .
4-نيت در فطره
وجوب قصد قربت در پرداخت زکات فطره
2024 - انسان باید زکات فطره را به قصد قربت یعنی برای انجام فرمان خداوندعالم بدهد و موقعی که آن را می دهد نیت دادن فطره نماید.
استحباب نیت فطره در هنگام دادن فطره جدا شده به مستحق
2030 - اگر به نیت فطره مقداری از مال خود را کنار بگذارد و تا ظهر روزعید به مستحق ندهد احتیاط واجب آن است که هر وقت آن را می دهد نیت فطره نماید.
لزوم پرداخت زکات فطره بدون نیست ادا و قضا اگر فطره را موقع وجوب ندهد
2031 - اگر موقعی که دادن زکات فطره واجب است فطره را ندهد و کنار هم نگذارد احتیاط واجب آن است که بعدا بدون این که نیت ادا و قضا کند، فطره را بدهد.
5-نيت در وقف
لزوم قصد قربت و دوام وقف برای همیشه در صحت وقف
2679 - کسی که مالی را وقف می کند باید برای همیشه وقف کند پس اگر مثلابگوید این مال تا ده سال وقف باشد و بعد نباشد و یا بگوید این مال تا ده سال وقف باشد و بعد تا پنج سال وقف نباشد و بعد دوباره وقف باشد باطل است ، وبه احتیاط واجب باید وقف از موقع خواندن صیغه باشد، پس اگر مثلا بگوید این مال بعد از مردن من وقف باشد، چون از موقع خواندن صیغه تا مردنش وقف نبوده اشکال دارد.
6-نيت روزه
فضیلت نیت روزه تمام ماه رمضان در شب اول آن
1551 - انسان می تواند در هر شب از ماه رمضان برا روزه فردای آن نیت کند بهتر است که شب اول ما هم نیت روزه همه ماه را بنماید.
کفایت نیت هر شب ماه مبارک برای روزه فردای آن
1551 - انسان می تواند در هر شب از ماه رمضان برا روزه فردای آن نیت کند بهتر است که شب اول ما هم نیت روزه همه ماه را بنماید.
وقت نیت روزه ماه مبارک
1552 - از اول شب ماه رمضان تا اذان صبح ، هر وقت نیت روزه فردا را بکنداشکال ندارد.
وقت نیت روزه مستحبی
1553 - وقت نیت روزه مستحبی از اول شب است تا موقعی که به اندازه نیت کردن به مغرب وقت مانده باشد، که اگر تا این وقت کاری که روزه را باطل می کندانجام نداده باشد و نیت روزه مستحبی کند، روزه او صحیح است .
جایز نبودن روزه واجب اگر بعد از ظهر تصمیم بگیرد
1554 - کسی که پیش از اذان صبح بدون نیت روزه خوابیده است ، اگر پیش از ظهر بیدار شود و نیت کند، روزه او صحیح است چه روزه او واجب باشد چه مستحب ، و اگر بعد از ظهر بیدار شود، نمی تواند نیت روزه واجب نماید.
جایز نبودن نیت روزه واجب اگر بعدازظهر تصمیم بگیرد
1554 - کسی که پیش از اذان صبح بدون نیت روزه خوابیده است ، اگر پیش از ظهر بیدار شود و نیت کند، روزه او صحیح است چه روزه او واجب باشد چه مستحب ، و اگر بعد از ظهر بیدار شود، نمی تواند نیت روزه واجب نماید.
لزوم تعیین نوع روزه در ماه رمضان و غیر ماه رمضان
1555 - اگر بخواهد غیر روزه رمضان ، روزه دیگری بگیرد باید آن را معین نماید، مثلا نیت کند که روزه قضا یا روزه نذر می گیرم ، ولی در ماه رمضان لازم نیست نیت کند که روزه ماه رمضان می گیرم ، بلکه اگر نداند ماه رمضان است ، یافراموش نماید و روزه دیگری را نیت کند، روزه ماه رمضان حساب می شود.
نیت روزه غیر ماه رمضان در ماه رمضان عمدا
1556 - اگر بداند ماه رمضان است و عمدا نیت روزه غیر رمضان کند، نه روزه رمضان حساب می شود و نه روزه ای که قصد کرده است .
صحت روزه اگر در روز دوم یا سوم به قصد روز اول روزه بگیرد
1557 - اگر مثلا به نیت روز اول ماه روزه بگیرد، بعد بفهمد دوم یا سوم بوده ،روزه او صحیح است .
صحت روزه اگر در وسط روز ساعاتی بیهوش شود
1558 - اگر پیش از اذان صبح نیت کند و بیهوش شود و در بین روز به هوش آید، بنابر احتیاط واجب باید روزه آن روز را تمام نماید و اگر تمام نکرد،قضای آن را بجا آورد.
لزوم اتمام و قضا روزه اگر پیش از اذان نیت کند و مست شود و در بین روز بهوش آید
1559 - اگر پیش از اذان صبح نیت کند و مست شود و در بین روز بهوش آید، احتیاط واجب آن است که روزه آن روز را تمام کند و قضای آن را هم بجا آورد.
صحت روزه اگر پیش از اذان نیت کند و بخوابد و بعد از مغرب بیدار شود
1560 - اگر پیش از اذان صبح نیت کند و بخوابد و بعد از مغرب بیدار شود،روزه اش صحیح است .
فراموش کردن ماه رمضان و متوجه شدن در بین روز
1561 - اگر نداند یا فراموش کند که ماه رمضان است و پیش از ظهر ملتفت شود،چنانچه کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، باید نیت کند وروزه او صحیح است و اگر کاری که روزه را باطل می کند انجام داده باشد، یا بعداز ظهر ملتفت شود که ماه رمضان است ، روزه او باطل می باشد ولی باید تا مغرب کاری که روزه را باطل می کند انجام ندهد و بعد از رمضان هم روزه آن روز را قضانماید.
بطلان روزه واجب اگر عمدا تا اذان صبح نیت نکند
1564 - اگر غیر از روزه ماه رمضان ، روزه معین دیگری بر انسان واجب باشد، مثلانذر کرده باشد که روز معینی را روزه بگیرد، چنانچه عمدا تا اذان صبح نیت نکند،روزه اش باطل است ، و اگر نداند که روزه آن روز بر او واجب است ، یا فراموش کند و پیش از ظهر یادش بیاید، چنانچه کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، روزه او صحیح و گرنه باطل می باشد.
وظیفه کسیکه در غیر ماه رمضان نیت روزه واجب را فراموش کند
1564 - اگر غیر از روزه ماه رمضان ، روزه معین دیگری بر انسان واجب باشد، مثلانذر کرده باشد که روز معینی را روزه بگیرد، چنانچه عمدا تا اذان صبح نیت نکند،روزه اش باطل است ، و اگر نداند که روزه آن روز بر او واجب است ، یا فراموش کند و پیش از ظهر یادش بیاید، چنانچه کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، روزه او صحیح و گرنه باطل می باشد.
جواز تاخیر نیت برای روزه واجب غیر معین تا نزدیک ظهر
1565 - اگر برای روزه واجب غیر معینی مثل روزه کفاره ، عمدا تا نزدیک ظهر نیت نکند، اشکال ندارد. بلکه اگر پیش از نیت تصمیم داشته باشد که روزه نگیرد، یاتردید داشته باشد که بگیرد یا نه ، چنانچه کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، و پیش از ظهر نیت کند، روزه او صحیح است .
روزه کافری که پیش از ظهر ماه رمضان مسلمان می شود
1566 - اگر در ماه رمضان پیش از ظهر کافر مسلمان شود و از اذان صبح تا آن وقت کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، نمی تواند روزه بگیرد و قضا هم ندارد.
روزه مریضی که پیش از ظهر ماه رمضان بهبود یابد
1567 - اگر مریض پیش از ظهر ماه رمضان خوب شود و از اذان صبح تا آن وقت کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، باید نیت روزه کند و آن روز راروزه بگیرد، و چنانچه بعد از ظهر خوب شود، روزه آن روزه بر او واجب نیست .
روزه کافری که پیش از ظهر ماه رمضان بهبود یابد
1567 - اگر مریض پیش از ظهر ماه رمضان خوب شود و از اذان صبح تا آن وقت کاری که روزه را باطل می کند انجام نداده باشد، باید نیت روزه کند و آن روز راروزه بگیرد، و چنانچه بعد از ظهر خوب شود، روزه آن روزه بر او واجب نیست .
ممنوعیت روزه یوم الشک به نیت روزه ماه رمضان
1568 - روزی را که انسان شک دارد آخر شعبان است یا اول رمضان واجب نیست روزه بگیرد، و اگر بخواهد روزه بگیرد می تواند نیت روزه رمضان کند، ولی اگرنیت روزه قضا و مانند آن بنماید و چنانچه بعد معلوم شود رمضان بوده ، از رمضان حساب می شود.
علم پیدا کردن به ماه رمضان در بین روز مردد میان شعبان و رمضان
1569 - اگر روزی را که شک دارد آخر شعبان است یا اول رمضان ، به نیت روزه قضایا روزه مستحبی و مانند آن روزه بگیرد، و در بین روز بفهمد که ماه رمضان است باید نیت روزه رمضان کند.
بطلان روزه واجب معین در صورتیکه از نیت روزه گرفتن برگردد
1570 - اگر در روزه واجب معینی مثل روزه رمضان از نیت روزه گرفتن برگردد، روزه اش باطل است ، ولی چنانچه نیت کند که چیزی را که روزه را باطل می کندبجا آورد در صورتی که آن را انجام ندهد، روزه اش باطل نمی شود.
عدم بطلان روزه واجب معین با قصد ابطال آن
1570 - اگر در روزه واجب معینی مثل روزه رمضان از نیت روزه گرفتن برگردد، روزه اش باطل است ، ولی چنانچه نیت کند که چیزی را که روزه را باطل می کندبجا آورد در صورتی که آن را انجام ندهد، روزه اش باطل نمی شود.
صحت روزه واجب غیر معین و مستحبی با شک یا قصد ابطال
1571 - در روزه مستحب و روزه واجبی که وقت آن معین نیست مثل روزه کفاره ، اگرقصد کند کاری که روزه را باطل می کند انجام دهد، یا مردد شود که به جا آورد یا نه ،چنانچه به جا نیاورد و پیش از ظهر دوباره نیت روزه کند، روزه او صحیح است .
لزوم قضا بدون کفاره در اخلال در نیت روزه
1688 - در چند صورت فقط قضای روزه بر انسان واجب است ، و کفاره واجب نیست :اول : آنکه روزه دار در روز ماه رمضان عمدا قی کند.
7-نيت زكات
وجوب تعیین زکات فطره یا زکات مال در پرداخت زکات
1957 - انسان باید زکات را به قصد قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و در نیت معین کند که آنچه را می دهد زکات مال است یا زکات فطره ، ولی اگر مثلا زکات گندم و جو بر او واجب باشد لازم نیست معین کند چیزی را که می دهد زکات گندم است یا زکات جو.
وجوب قصد قربت در زکات
1957 - انسان باید زکات را به قصد قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بدهد و در نیت معین کند که آنچه را می دهد زکات مال است یا زکات فطره ، ولی اگر مثلا زکات گندم و جو بر او واجب باشد لازم نیست معین کند چیزی را که می دهد زکات گندم است یا زکات جو.
حکم کسیکه در زکات چند مال هیچکدام را نیت نکند
1958 - کسی که زکات چند مال بر او واجب شده اگر مقداری زکات بدهد و نیت هیچ کدام آنها را نکند، چنانچه چیزی را که داده هم جنس یکی از آنها باشد زکات همان جنس حساب می شود، و اگر هم جنس هیچ کدام آنها نباشد به همه آنها قسمت می شود پس کسی که زکات چهل گوسفند و زکات پانزده مثقال طلا بر او واجب است اگرمثال یک گوسفند از بابت زکات بدهد و نیت هیچ کدام آنها را نکند زکات گوسفندحساب می شود ولی اگر مقداری نقره بدهد به زکاتی که برای گوسفند و طلا بدهکار است تقسیم می شود.
حکم قصد قربت هنگامیکه در دادن زکات کسی را وکیل کند
1959 - اگر کسی را وکیل کند که زکات مال او را بدهد چنانچه وکیل وقتی که زکات را به فقیر می دهد از طرف مالک نیت زکات کند کافی است .
جواز قصد قربت توسط مالک تا پیش از تلف مال
1960 - اگر مالک یا وکیل او بدون قصد قربت زکات را به فقیر بدهد و پیش از آن که آن مال از بین برود خود مالک نیت زکات کند زکات حساب می شود.
8-نيت سجده
صحت نماز اگر سجده اول را به خیال آنکه سجده دوم است بجا آورد
1113 - اگر سجده اول را به خیال این که سجده دوم است یا سجده دوم را به خیال اینکه سجده اول است بجا آورد نماز صحیح است و سجده اول او سجده اول و سجده دوم او سجده دوم حساب می شود.
صحت نماز اگر سجده دوم را به خیال آنکه سجده اول است بجا آورد
1113 - اگر سجده اول را به خیال این که سجده دوم است یا سجده دوم را به خیال اینکه سجده اول است بجا آورد نماز صحیح است و سجده اول او سجده اول و سجده دوم او سجده دوم حساب می شود.
9-نيت غسل
کفایت قصد قربت در غسل جنابت بدون تعیین وجوب یا استحباب آن
358 - لازم نیست در وقت غسل نیت کند که غسل واجب یا مستحب می کنم و اگر فقطبه قصد قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم غسل کند، کافی است .
صحت غسل به قصد غسل واجب اگر چه بعد معلوم شود قبل از وقت انجام گرفته است
359 - اگر یقین کند وقت نماز شده و نیت غسل واجب کند بعد معلوم شود که پیش از وقت غسل کرده ، غسل او صحیح است .
10-نيت غسل ميت
لزوم تجدید نیت هنگام غسل دوم و سوم
556 - کسی که میت را غسل می دهد، باید قصد قربت داشته باشد، یعنی غسل را برای انجام فرمان خداوند عالم بجا آورد. و اگر به همین نیت تا آخر غسل سوم باقی باشد، کافی است و تجدید لازم نیست .
لزوم غسل دادن میت با قصد قربت
556 - کسی که میت را غسل می دهد، باید قصد قربت داشته باشد، یعنی غسل را برای انجام فرمان خداوند عالم بجا آورد. و اگر به همین نیت تا آخر غسل سوم باقی باشد، کافی است و تجدید لازم نیست .
11-نيت فرادى
جواز نیت فرادی در بین نماز جماعت
1423 - انسان در بین نماز جماعت می تواند نیت فرادی کند.
لازم نبودن حمد و سوره اگر ماموم به خاطر عذری بعد از حمد و سوره امام نیت فرادی کند
1424 - اگر مأموم به واسطه عذری بعد از حمد و سوره امام نیت فرادی کند، لازم نیست حمد و سوره را بخواند، ولی اگر پیش از تمام شدن حمد و سوره نیت فرادی نماید، باید مقداری را که امام نخوانده بخواند.
لزوم حمد و سوره اگر ماموم قبل از تمام شدن حمد و سوره امام نیت فرادی کند
1424 - اگر مأموم به واسطه عذری بعد از حمد و سوره امام نیت فرادی کند، لازم نیست حمد و سوره را بخواند، ولی اگر پیش از تمام شدن حمد و سوره نیت فرادی نماید، باید مقداری را که امام نخوانده بخواند.
جواز اتمام نماز به جماعت بعد از تردید نسبت به نیت فرادی
1425 - اگر در بین نماز جماعت نیت فرادی نماید، بنابر احتیاط واجب نبایددوباره نیت جماعت کند. ولی اگر مردد شود که نیت فرادی کند یا نه ، و بعد تصمیم بگیرد نماز را با جماعت تمام کند، نمازش صحیح است .
ممنوعیت نیت مجدد جماعت بعد از نیت فرادی
1425 - اگر در بین نماز جماعت نیت فرادی نماید، بنابر احتیاط واجب نبایددوباره نیت جماعت کند. ولی اگر مردد شود که نیت فرادی کند یا نه ، و بعد تصمیم بگیرد نماز را با جماعت تمام کند، نمازش صحیح است .
لزوم بنا بر جماعت اگر شک کند که نیت فرادی کرده یا نه
1426 - اگر شک کند که نیت فرادی کرده یا نه ، باید بنا بگذارد که نیت فرادی نکرده است .
لازم نبودن نیت فرادی اگر نماز تمام شود و ماموم مشغول تشهد یا سلام اول باشد
1451 - اگر نماز امام تمام شود و مأموم مشغول تشهد یا سلام اول باشد لازم نیست نیت فرادی کند.
12-نيت نماز
لزوم برگرداندن نیت به نماز ظهر اگر در وسط نماز عصر بفهمد که نماز ظهر را نخوانده است
732 - اگر پیش از خواندن نماز ظهر سهوا مشغول نماز عصر شود و در بین نمازبفهمد اشتباه کرده است ، چنانچه در وقت مشترک باشد، باید نیت را به نمازظهر برگرداند. یعنی نیت کند که آنچه تا حال خوانده ام و آنچه را مشغولم و آنچه بعد می خوانم ، همه نماز ظهر باشد. و بعد از آنکه نماز را تمام کرد، نماز عصر رابخواند. و اگر در وقت مخصوص به ظهر باشد، باید نیت را به نماز ظهربرگرداند و نماز را تمام کند و بعد نماز عصر را بخواند و احتیاط آن است که دوباره نماز عصر را هم بعد از آن بخواند، و این احتیاط خیلی خوب است .
لزوم نیت ادا اگر به اندازه خواندن یک رکعت وقت داشته باشد
748 - کسی که به اندازه خواندن یک رکعت نماز وقت دارد، باید نماز را به نیت ادا بخواند. ولی نباید عمدا نماز را تا این وقت ت أخیر بیندازد.
بطلان نمازی که به نیت نماز ظهر شروع کرده و در بین آن می فهمد که نماز ظهر را قبلا خوانده است
756 - اگر به نیت نماز ظهر مشغول نماز شود و در بین نماز یادش بیاید که نمازظهر را خوانده است ، نمی تواند نیت را به نماز عصر برگرداند، بلکه باید نمازرا بشکند و نماز عصر را بخواند. و همینطور است در نماز مغرب و عشا.
بطلان نمازی که به نیت نماز مغرب شروع کرده و در بین آن می فهمد که نماز مغرب را قبلا خوانده است
756 - اگر به نیت نماز ظهر مشغول نماز شود و در بین نماز یادش بیاید که نمازظهر را خوانده است ، نمی تواند نیت را به نماز عصر برگرداند، بلکه باید نمازرا بشکند و نماز عصر را بخواند. و همینطور است در نماز مغرب و عشا.
وظیفه کسی که در بین نماز عصر نیت را به نماز ظهر برگرداند و دوباره یادش بیاید که نماز ظهر را خوانده بوده است
757 - اگر در بین نماز عصر یقین کند که نماز ظهر را نخوانده است و نیت را به نماز ظهر برگرداند و داخل رکن شود و بعد یادش بیاید که نماز ظهر را خوانده بوده ، نمازش باطل است و باید نماز عصر را بخواند. ولی اگر پیش از داخل شدن در رکن یادش بیاید، باید نیت را به نماز عصر برگرداند و آنچه به نیت ظهرخوانده ، دوباره به نیت عصر بخواند، و نمازش صحیح است .
لزوم برگرداندن نیت به نماز ظهر اگر در بین نماز عصر شک کند که ظهر را خوانده است یا نه
758 - اگر در بین نماز عصر شک کند که نماز ظهر را خوانده یا نه ، باید نیت را به نماز ظهر برگرداند. ولی اگر وقت به قدری کم است که بعد از تمام شدن نماز مغرب می شود، باید به نیت نماز عصر، نماز را تمام کند و نماز ظهرش قضاندارد.
لزوم برگرداندن نیت به نماز مغرب اگر در بین نماز عشا شک کند که مغرب را خوانده است یا نه
759 - اگر در نماز عشا پیش از رکوع رکعت چهارم شک کند که نماز مغرب راخوانده یا نه ، چنانچه وقت به قدری کم است که بعد از تمام شدن نماز، نصف شب می شود، باید به نیت عشا نماز را تمام کند. و اگر بیشتر وقت دارد، بایدنیت را به نماز مغرب برگرداند و نماز را سه رکعتی تمام کند، بعد نماز عشا رابخواند.
ممنوعیت برگرداندن نیت از نماز عصر احتیاطی به نماز ظهر
761 - اگر انسان نمازی را که خوانده احتیاطا دوباره بخواند و در بین نماز یادش بیاید، نمازی را که باید پیش از آن بخواند نخوانده است ، نمی تواند نیت را به آن نماز برگرداند. مثلا موقعی که نماز عصر را احتیاطا می خواند، اگر یادش بیاید نمازظهر را نخوانده است ، نمی تواند نیت را به نماز ظهر برگرداند.
ممنوعیت برگرداندن نیت از نماز قضا به نماز ادا
762 - برگرداندن نیت از نماز قضا به نماز ادا، و از نماز مستحب به نماز واجب جایز نیست .
ممنوعیت برگرداندن نیت از نماز مستحب به نماز واجب
762 - برگرداندن نیت از نماز قضا به نماز ادا، و از نماز مستحب به نماز واجب جایز نیست .
جواز برگرداندن نیت از نماز ادا به نماز قضا
763 - اگر وقت نماز ادا وسعت داشته باشد، انسان می تواند در بین نماز نیت را به نماز قضا برگرداند، ولی باید برگرداندن نیت به نماز قضا ممکن باشد. مثلااگر مشغول نماز ظهر است ، در صورتی می تواند نیت را به قضای صبح برگرداند که داخل رکعت سوم نشده باشد.
چگونگی نیت در نافله شب
765 - از یازده رکعت نافله شب ، هشت رکعت آن باید به نیت نافله شب ، و دورکعت آن به نیت نماز شفع ، و یک رکعت آن به نیت نماز وتر خوانده شود. و دستورکامل نافله شب در کتابهای دعا گفته شده است .
لازم نبودن تلفظ نیت و یا از قلب گذراندن آن
943 - انسان باید نماز را به نیت قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم به جا آورد و لازم نیست نیت را از قلب خود بگذراند یا مثلا به زبان بگوید که چهار رکعت نماز ظهر می خوانم قربه الی الله .
لزوم ادا نماز به قصد اطاعت خداوند
943 - انسان باید نماز را به نیت قربت یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم به جا آورد و لازم نیست نیت را از قلب خود بگذراند یا مثلا به زبان بگوید که چهار رکعت نماز ظهر می خوانم قربه الی الله .
بطلان نماز اگر در نیت مشخص نکند که نماز ظهر است یا عصر
944 - اگر در نماز ظهر یا در نماز عصر نیت کند که چهار رکعت نماز می خوانم ومعین نکند ظهر است یا عصر، نماز او باطل است . و نیز کسی که مثلا قضای نمازظهر بر او واجب است ، اگر در وقت نماز ظهر بخواهد آن نماز قضا یا نماز ظهر رابخواند، باید نمازی را که می خواند در نیت معین کند.
بطلان نماز اگر در نیت معین نکند که نماز قضا است یا نماز ادا
944 - اگر در نماز ظهر یا در نماز عصر نیت کند که چهار رکعت نماز می خوانم ومعین نکند ظهر است یا عصر، نماز او باطل است . و نیز کسی که مثلا قضای نمازظهر بر او واجب است ، اگر در وقت نماز ظهر بخواهد آن نماز قضا یا نماز ظهر رابخواند، باید نمازی را که می خواند در نیت معین کند.
13-نيت وضوء
لازم نبودن نیت زبانی یا قلبی برای وضو
282 - لازم نیست نیت وضو را به زبان بگوید یا از قلب خود بگذراند، ولی باید در تمام وضو متوجه باشد که وضو می گیرد، به طوری که اگر از او بپرسند چه می کنی ، بگوید وضو می گیرم .
مراثی (نوحه) توسط حاج حسین سیب سرخی بمناسبت ایام فاطمیه درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت راسخون با عنوان حاج حسین سیب سرخی - ایام فاطمیه اول 95 - ساری - این همه مست و عاشق بی تاب (واحد جدید)
ادعیه (دعاخوانی) توسط حاج سید رضا نریمانی درباره مناجات شعبانیه از سایت عقیق با عنوان فرازهایی از مناجات شعبانیه
سخنرانی توسط مرحوم کافی درباره حضرت رسول صلی الله علیه و اله از سایت راسخون با عنوان کودکی حضرت محمد صلوات الله علیه و آله
تلاوت توسط استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد درباره 20 - طه از سایت الکعبه با عنوان طه9 1
مناجات توسط حاج مهدی سلحشور درباره راز و نیاز با خدا از سایت تبیان با عنوان درگاه امید
اذان توسط استاد امیر هوشنگ محمدیون از سایت تبیان با عنوان گلبانگ اذان
مدایح (به شادی ) توسط حاج مهدی سلحشور بمناسبت جمادی الثانی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت شهید آوینی با عنوان ستاره بارونه آسمونا (سال 86-جدید)
ندبه انتظار توسط کربلایی جواد مقدم بمناسبت ایام فاطمیه درباره حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از سایت شهید آوینی با عنوان از همون روزی که دنیا اومدم تا رسیدنت دلم شور میزنه
ترتیل توسط شیخ سعد الغامدی درباره 94 - شرح از سایت mp3quran.net با عنوان قرآن کریم سوره شرح - حفص از عاصم
درس حوزوی توسط آیت الله العظمی مظاهری درباره دین از سایت راسخون با عنوان اگر مورد صلح مستحقاً للغیر درآمد می فرمایند آیا صلح باطل است
کتاب صوتی توسط امام خمینی (ره) از سایت راسخون با عنوان کتاب صوتی چهل حدیث امام خمینی ره - حدیث شماره 01
کلیپ سخنان توسط حجت الاسلام و المسلمین پناهیان درباره دین از سایت راسخون با عنوان مجهز شوید به اسلحه های جنگ نامنظم
در باره ما
|
تماس با ما
|
نظرخواهی
خدمات تلفن همراه
مر
ا
جعه: 170,822,630