خدمات تلفن همراه
دسته بندی موضوعی احکام شرعی - تمام خواندن
نرم افزارهای رایگان تلفن همراه
بازی و سرگرمی
قرآن
مفاتیح
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
اوقات شرعی
مسائل شرعی
گنجینه معنوی
آشپزی
مناسبت ها
الحان قرآن
صحیفه نور امام خمینی ره
پنل عضویت
1-تمام خواندن در سفر
تمام بودن نماز اگر از اول قصد فرسخ راه را نداشته باشد
1280 - اگر شهر دیوار دارد باید ابتدای هشت فرسخ را از دیوار شهرحساب کند، و اگر دیوار ندارد باید از خانه های آخر شهر حساب نماید.
تمام بودن نماز اگر حرکت کند تا اگر همسفری یافت مسافرت کند
1282 - مسافر در صورتی باید نماز را شکسته بخواند که تصمیم داشته باشد هشت فرسخ برود پس کسی که از شهر بیرون می رود و مثلا قصدش این است که اگر رفیق پیداکند سفر هشت فرسخی برود چنانچه اطمینان دارد که رفیق پیدا می کند باید نماز راشکسته بخواند و اگر اطمینان ندارد باید تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر هر روز آنقدر کم راه برود که نگویند مسافر است
1283 - کسی که قصد هشت فرسخ دارد اگر چه در هر روز مقدار کمی راه برود وقتی به جایی برسد که دیوار شهر را نبیند و اذان آن را نشنود باید نماز را شکسته بخواند ولی اگر در هر روز مقدار خیلی کمی راه برود که نگویند مسافر است بایدنمازش را تمام بخواند و احتیاط مستحب آن است که هم شکسته و هم تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر کسی که در سفر باختیار دیگری است بداند یا گمان داشته باشد قبل از فرسخ از او جدا می شود
1285 - کسی که در سفر به اختیار دیگری است اگر بداند یا گمان داشته باشد که پیش از رسیدن به چهار فرسخ از او جدا می شود باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر پیش از رسیدن به فرسخ از قصد خود برگردد
1286 - کسی که در سفر به اختیار دیگری است اگر شک دارد که پیش از رسیدن به چهار فرسخ از او جدا می شود یا نه باید نماز را شکسته بخواند و نیزاگر شک او از این جهت است که احتمال می دهد مانعی برای سفر او پیش آید چنانچه احتمال او در نظر مردم بجا نباشد باید نمازش را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز اگر کسی که در سفر به اختیار دیگری است شک داشته باشد که قبل از فرسخ از او جدا می شود یا نه
1286 - کسی که در سفر به اختیار دیگری است اگر شک دارد که پیش از رسیدن به چهار فرسخ از او جدا می شود یا نه باید نماز را شکسته بخواند و نیزاگر شک او از این جهت است که احتمال می دهد مانعی برای سفر او پیش آید چنانچه احتمال او در نظر مردم بجا نباشد باید نمازش را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز اگر پیش از رسیدن به 4 فرسخ از قصد خود برگردد
1287 - اگر بعد از رسیدن به چهار فرسخ ازمسافرت منصرف شود چنانچه تصمیم داشته باشد که همان جا بماند یا بعد از ده روز برگردد یا در برگشتن و ماندن مرددباشد، باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر پیش از رسیدن به فرسخی از وطن خود بگذرد
1292 - اگر پیش از آنکه به هشت فرسخ برسد مردد شود که بقیه راه را برودیا نه ، و در موقعی که مردد است مقداری راه برود و بعد تصمیم بگیرد که بقیه راه را برود چنانچه باقیمانده سفر او هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد ولی بخواهد برود و برگردد باید نماز را شکسته بخواند ، ولی اگر راهی که پیش ازمردد شدن و راهی که بعد از آن می رود روی هم هشت فرسخ باشد بنابر احتیاطنماز را هم شکسته و هم تمام بخواند اگر چه جمع واجب نیست و نماز شکسته است .
تمام بودن نماز اگر پیش از رسیدن به فرسخی بخواهد ده روز در محلی توقف کند
1292 - اگر پیش از آنکه به هشت فرسخ برسد مردد شود که بقیه راه را برودیا نه ، و در موقعی که مردد است مقداری راه برود و بعد تصمیم بگیرد که بقیه راه را برود چنانچه باقیمانده سفر او هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد ولی بخواهد برود و برگردد باید نماز را شکسته بخواند ، ولی اگر راهی که پیش ازمردد شدن و راهی که بعد از آن می رود روی هم هشت فرسخ باشد بنابر احتیاطنماز را هم شکسته و هم تمام بخواند اگر چه جمع واجب نیست و نماز شکسته است .
تمام بودن نماز اگر نداند پیش از رسیدن به فرسخی از وطنش می گذرد یا نه
1293 - کسی که نمی داند پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطنش می گذرد یا نه ،یا ده روز در محلی می ماند یا نه ، باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر از توقف ده روز یا عبور از وطن منصرف شود
1294 - کسی که می خواهد پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند و نیز کسی که مردد است که از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند اگر از ماندن ده روز یا گذشتن از وطن منصرف شود، باز هم باید نماز را تمام بخواند ولی اگر باقیمانده راه هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد و بخواهد برود وبرگردد باید نماز را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز اگر برای کار خرامی مثل دزدی سفر کند
1294 - کسی که می خواهد پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند و نیز کسی که مردد است که از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند اگر از ماندن ده روز یا گذشتن از وطن منصرف شود، باز هم باید نماز را تمام بخواند ولی اگر باقیمانده راه هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد و بخواهد برود وبرگردد باید نماز را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز اگر سفر حرام باشد مثل آنکه برای او ضرر یا خطر داشته باشد
1294 - کسی که می خواهد پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند و نیز کسی که مردد است که از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند اگر از ماندن ده روز یا گذشتن از وطن منصرف شود، باز هم باید نماز را تمام بخواند ولی اگر باقیمانده راه هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد و بخواهد برود وبرگردد باید نماز را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز زن اگر بدون اجازه شوهرش به مسافرت برود
1294 - کسی که می خواهد پیش از رسیدن به هشت فرسخ از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند و نیز کسی که مردد است که از وطنش بگذرد یا ده روز در محلی بماند اگر از ماندن ده روز یا گذشتن از وطن منصرف شود، باز هم باید نماز را تمام بخواند ولی اگر باقیمانده راه هشت فرسخ باشد یا چهار فرسخ باشد و بخواهد برود وبرگردد باید نماز را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز فرزند اگر با مسافرت خود باعث اذیت پدر و مادر شود
1295 - سفری که اسباب اذیت پدر و مادر باشد حرام است و انسان باید در آن سفر نماز را تمام بخواند و روزه هم بگیرد.
تمام بودن نماز اگر برای فرار از دست طلبکار مسافرت کرده باشد
1297 - اگر مخصوصا برای آن که کار واجبی را ترک کند مسافرت نماید نمازش تمام است پس کسی که بدهکار است اگر بتواند بدهی خود را بدهد و طلبکار هم مطالبه کند چنانچه در سفر نتواند بدهدی خود را بدهد مخصوصا برای فرار از دادن قرض مسافرت نماید باید نماز را تمام بخواند ولی اگر مخصوصا برای ترک واجب مسافرت نکند باید نماز را شکسته بخواند و احتیاط مستحب آن است که هم شکسته وهم تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر به منظور ترک کار واجب سفر کند
1297 - اگر مخصوصا برای آن که کار واجبی را ترک کند مسافرت نماید نمازش تمام است پس کسی که بدهکار است اگر بتواند بدهی خود را بدهد و طلبکار هم مطالبه کند چنانچه در سفر نتواند بدهدی خود را بدهد مخصوصا برای فرار از دادن قرض مسافرت نماید باید نماز را تمام بخواند ولی اگر مخصوصا برای ترک واجب مسافرت نکند باید نماز را شکسته بخواند و احتیاط مستحب آن است که هم شکسته وهم تمام بخواند.
تمام بودن نماز اگر برای سرگرمی و خوشگذارنی به شکار برود
1301 - اگر برای لهو و خوشگذرانی به شکار رود نمازش تمام است و چنانچه برای تهیه معاش به شکار رود نمازش شکسته است و اگر برای کسب و زیاد کردن مال برود احتیاط واجب آن است که نماز را هم شکسته و هم تمام بخواند و باید روزه نگیرد.
تمام بودن نماز صحراگردان و صحرانشینان
1304 - کسی که برای معصیت سفر نکرده اگر در بین راه قصد کند که بقیه راه رابرای معصیت برود، باید نماز را تمام بخواند ولی نمازهایی را که شکسته خوانده صحیح است .
تمام بودن نماز حمله دار و رئیس کاروانهای زیارتی اگر شغلشان مسافرت باشد
1308 - حمله دار یعنی کسی که برای رساندن حاجیها به مکه مسافرت می کندچنانچه شغلش مسافرت باشد باید نماز را تمام بخواند، و اگر شغلش مسافرت نباشد، باید شکسته بخواند.
تمام بودن نماز کسی که همیشه در حال سیاحت است و وطنی ندارد
1315 - کسی که در شهرها سیاحت می کند و برای خود وطنی اختیار نکرده ، بایدنماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز وقتی بجائی برسد که دیوار وطن را ببیند و اذان آن را بشنود
1319 - مسافری که به وطنش برمی گردد، وقتی دیوار وطن خود را ببیند و صدای اذان آن را بشنود باید نماز را تمام بخواند ولی مسافری که می خواهد ده روز درمحلی بماند وقتی دیوار آن جا را ببیند و صدای اذانش را بشنود. بنابر احتیاطواجب باید نماز را تأخیر بیندازد تا به منزل برسد، یا نماز را هم شکسته و هم تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافر اگر شک داشته باشد که به حد ترخص رسیده است یا نه
1326 - اگر بخواهد در محلی نماز بخواند که شک دارد به حد ترخص ، یعنی جایی که اذان را نشنود و دیوار را نبیند رسیده یا نه ، باید نماز را تمام بخواند، و در موقع برگشتن اگر شک کند که به حد ترخص رسیده یا نه ، باید شکسته بخواند، و چون در بعضی موارد اشکال پیدا می کند باید آن جا نماز نخواندیا هم شکسته و هم تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافری که از وطن خود عبور می کند بعد از آنکه دیوار وطن را ببیند و اذان آن را بشنود
1327 - مسافری که در سفر از وطن خود عبور می کند وقتی به جایی برسد که دیوار وطن خود را ببیند و صدای اذان آن را بشنود باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز مسافری که در بین راه به وطن خود رسیده است مادام که در آنجا بماند
1328 - مسافری که در بین مسافرت به وطنش رسیده ، تا وقتی در آن جا هست باید نماز را تمام بخواند ولی اگر بخواهد از آن جا هشت فرسخ برود یا چهار فرسخ برود و برگردد وقتی به جایی برسد که دیوار وطن را نبیند و صدای اذان آن را نشنود باید نماز را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز مسافری که قصد ده روز کرده است اگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی از قصد خود برگردد
1342 - اگر مسافر قصد کند ده روز در محلی بماند، چنانچه پیش از خواندن یک نماز چهار رکعتی از ماندن منصرف شود، یا مردد شود که در آن جا بماند یا به جای دیگر برود، باید نماز را شکسته بخواند واگر بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی ازماندن منصرف شود یا مردد شود تا وقتی در آن جا هست باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نمازهای مسافری که قصد ده روز کرده و سپس منصرف شده است و نمی داند پیش از انصراف نماز رکعتی خوانده است یا نه
1344 - مسافری که قصد کرده ده روز در محلی بماند اگر از ماندن منصرف شود و شک کند پیش از آن که از قصد ماندن برگردد، یک نماز چهار رکعتی خوانده ، یانه باید نمازهای خود را شکسته بخواند.
تمام بودن نماز در روز سی و یکم اگر چند بار قصد اقامت کمتر از ده روز کرده باشد
1354 - مسافری که می خواهد نه روز یا کمتر در محلی بماند اگر بعد از آن که نه روز یا کمتر در آن جا ماند بخواهد دوباره نه روز دیگر یا کمتر بماند همین طور تاسی روز، روز سی و یکم باید نماز را تمام بخواند.
تمام بودن نماز بعد از سی روز بلا تکلیفی بشرطی که در یک محل مانده باشد
1355 - مسافری که سی روز مردد بوده ، در صورتی باید نماز را تمام بخواند که سی روز را در یک جا بماند، پس اگر مقداری از آن را در جایی و مقداری را در جای دیگر بماند، بعد از سی روز هم باید نماز را شکسته بخواند.
جواز تمام خواندن نماز در مسجدالحرام و مسجد النبی و مسجد کوفه و اطراف ضریح مقدس امام حسین ع
1356 - مسافری می تواند در مسجد الحرام و مسجد پیغمبر صلی الله علیه و آله و سلم و مسجد کوفه نمازش را تمام بخواند. ولی اگر بخواهد در جایی که اول جزو این مساجد نبوده و بعد به این مساجد اضافه شده نماز بخواند احتیاط مستحب آن است که شکسته بخواند اگر چه اقوی ، صحت تمام است و نیز مسافر می تواند درحرم و رواق حضرت سید الشهدا علیه السلام بلکه در مسجد متصل به حرم نماز را تمام بخواند.
2-تمام خواندن در سفر انصراف از اقامت
تمام بودن نماز بعد از قصد اقامت و خواندن یک نماز چهار رکعتی هر چند از قصد خود منصرف شده باشد
1352 - اگر به خیال این که رفقایش می خواهند ده روز در محلی بمانند قصد کند که ده روز در آن جا بماند و بعد از خواندن یک نماز چهار رکعتی بفهمد که آنهاقصد نکرده اند اگر چه خودش هم از ماندن منصرف شود، تا مدتی که در آن جا هست باید نماز را تمام بخواند.
مراثی (نوحه) توسط حاج حسین سیب سرخی بمناسبت ایام فاطمیه درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت راسخون با عنوان حاج حسین سیب سرخی - ایام فاطمیه اول 95 - ساری - این همه مست و عاشق بی تاب (واحد جدید)
ادعیه (دعاخوانی) توسط حاج سید رضا نریمانی درباره مناجات شعبانیه از سایت عقیق با عنوان فرازهایی از مناجات شعبانیه
سخنرانی توسط مرحوم کافی درباره حضرت رسول صلی الله علیه و اله از سایت راسخون با عنوان کودکی حضرت محمد صلوات الله علیه و آله
تلاوت توسط استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد درباره 20 - طه از سایت الکعبه با عنوان طه9 1
مناجات توسط حاج مهدی سلحشور درباره راز و نیاز با خدا از سایت تبیان با عنوان درگاه امید
اذان توسط استاد امیر هوشنگ محمدیون از سایت تبیان با عنوان گلبانگ اذان
مدایح (به شادی ) توسط حاج مهدی سلحشور بمناسبت جمادی الثانی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت شهید آوینی با عنوان ستاره بارونه آسمونا (سال 86-جدید)
ندبه انتظار توسط کربلایی جواد مقدم بمناسبت ایام فاطمیه درباره حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف از سایت شهید آوینی با عنوان از همون روزی که دنیا اومدم تا رسیدنت دلم شور میزنه
ترتیل توسط شیخ سعد الغامدی درباره 94 - شرح از سایت mp3quran.net با عنوان قرآن کریم سوره شرح - حفص از عاصم
درس حوزوی توسط آیت الله العظمی مظاهری درباره دین از سایت راسخون با عنوان اگر مورد صلح مستحقاً للغیر درآمد می فرمایند آیا صلح باطل است
کتاب صوتی توسط امام خمینی (ره) از سایت راسخون با عنوان کتاب صوتی چهل حدیث امام خمینی ره - حدیث شماره 01
کلیپ سخنان توسط حجت الاسلام و المسلمین پناهیان درباره دین از سایت راسخون با عنوان مجهز شوید به اسلحه های جنگ نامنظم
در باره ما
|
تماس با ما
|
نظرخواهی
خدمات تلفن همراه
مر
ا
جعه: 170,818,405